Linia Gustawa na Monte Cairo

MONTE CAIRO (1669 m)

Monte Cairo geologicznie należy do grupy Meta della Meta i Mainarde, z której rozciąga się jako odgałęzienie w kierunku Liri, między rzeką Melfa i rzeką Rapido; to najwyższy szczyt niezależnej grupy innych pasm górnych górnej doliny rzeki Melfa, dominujący nad całością

Valle del Liri-Garigliano-Rapido.

Trasa (T4), która rozpoczyna się od Terelle, nie jest jedyną trasą prowadzącą do Monte Cairo, ale jest prawdopodobnie najmniej wymagająca. Kręci się bardzo wygodną ścieżką i przecina piękny sosnowy las.

Z Terelle podążaj drogą prowadzącą do leśnej chaty Croce i jedź kilkoma zakrętami do ostrego zakrętu, gdzie widoczna jest górska droga zamknięta barem, gdzie parkujesz (1140 m); stąd zaczyna się ścieżka.

Jedź drogą zamkniętą barierą po lewej i idź nią płasko, aż do końca, gdzie dotrzesz do schronów (1160 m) - niedawno odnowionych koszar leśnych.

Na lewo od nowszego budynku znajduje się stroma ścieżka, która prowadzi do pięknego lasu sosnowego i biegnie zygzakiem aż do górnej krawędzi (około 1500 m); idąc napotykasz kilka widelców, ale zawsze musisz podążać najbardziej oczywistą ścieżką. Dalsze piękno tej ścieżki dają pewne przebłyski, które od czasu do czasu otwierają się w kierunku Mainarde i Cassino, jak ostroga na wysokości 1435, z której widoczny jest koncentryczny ciąg idealnie okrągłych suchych ścian przypominających miejsce kultu druidów.

Opuszczając sosnowy las, ścieżka skręca w lewo na sto metrów na skalistym grzbiecie, a następnie wraca w prawo do dużego głazu, gdzie widać strzałę. Objeżdżając strome końcowe zbocze, wkrótce osiągniesz szczyt Monte Cairo (1669 m npm), przez prawie płaski grzbiet. Powrót jest na tej samej trasie.

B&b l'Angolo di Mo

B&b l'Angolo di Mo 2

Piazza PC. Restagno 4, Cassino (Fr)